På Apples website kan man finde deres markedsføring af iPad overfor de forskellige lande i verden. F.eks. finder man den danske markedsføring her http://www.apple.com/dk/ipad/ Hvis man udskifter dk med andre landes domæneforkortelser, så finder man Apples markedsføring overfor andre lande.
En spøjs ting er, at der for de fleste lande bruges The New York Times som eksempel på, at man kan læse aviser på iPad:
Men for visse lande, så er The New York Times skiftet ud med nationale aviser og blade. Skyldes dette mon, at det for disse landes ikke anses for god markedsføring at bruge New York Times? Eller har man bare lavet sponsoraftaler med disse lokale medier?
Der Spiegel i Tyskland:
Le Monde i Frankrig:
De fleste af os kan godt lide at se noget vi kender. Specielt i sammenhæng med at vi skal til at lave noget/ købe noget nyt. Jeg tror ikke at der er mange i feks. Danmark, Tyskland der læser The New York Times.
Så selvfølgelig bruger de et media som de fleste føler sig “tryg” ved.